FAQ

Welkom op de ‘FAQ-pagina’ met een overzicht van veel gestelde vragen en antwoorden. Kan u geen antwoord vinden op uw vraag? Laat het ons dan snel weten via info@ontime.be zodat we u verder kunnen helpen en onze informatie kunnen verbeteren voor de toekomst.

  1. Zorg dat uw bedrijfsgegevens correct zijn ingevuld. U kan dit doen door rechts bovenaan op het ‘persoon-icoon’ te drukken en ‘uw bedrijf’ te selecteren. Deze gegevens worden dan correct mee genomen in elke opdracht die u aanmaakt. Vergeet de openingsuren van uw bedrijf niet correct te vermelden, zodat uw opdrachten ON TIME worden afgehaald en geleverd.
  2. Registreer uw meest gebruikte adressen in het adresboek en hou dit bestand up-to-date. U kan ook een volledig adresboek laten inladen. Klik hier voor meer informatie over importeren van uw adresboek.
  3. Wil u ook opdrachten van uw collega’s kunnen opvolgen? Laat dan uw account instellen op ‘TEAMVIEW’. Klik hier voor meer informatie.
  4. Gebruikt u vaak speciale instructies in stadsopdrachten, die niet in de lijst staan? Laat ze door ons toevoegen. Klik hier voor meer informatie.
  5. Volgt u opdrachten op voor meerdere bedrijven / klantnummers? Laat eventueel een groep maken zodat u alles kan opvolgen met 1 login. Klik hier voor meer informatie.

Uw collega kan zich zelf registreren. Op het login scherm klikt u onderaan op ‘registreer’. Vervolgens vult u de gegevens op het registratiescherm in. Zorg dat u het klantnummer bij de hand hebt. Dit kan u terugvinden op uw facturen, of in ON TIME online, rechtsboven bij ‘Bedrijf’.

Een ON TIME medewerker zal de nieuwe registratieaanvraag beoordelen. Indien er twijfel bestaat of deze persoon tot uw organisatie behoort, zullen zij contact opnemen met de verantwoordelijke van het account. Na goedkeuring wordt een e-mail gestuurd naar de login die werd aangevraagd. Daarmee kan u inloggen en aan de slag.

Standaard ziet u enkel de opdrachten die u zelf hebt ingegeven. We noemen dit ‘MYVIEWER’-profiel.

Wij kunnen dit centraal instellen zodat u alle opdrachten ziet die voor uw bedrijf werden aangemaakt. Dit is het ‘TEAMVIEWER’-profiel. We kunnen dit individueel voor 1 of meerdere personen instellen, of we kunnen dit standaard instellen voor iedereen die zich registreert als gebruiker op uw account.

Laat uw voorkeur weten via een helpdesk ticket en wij passen dit spoedig aan.

Dat kan u zeker!

U navigeert naar het overzicht van de opdrachten binnen de gekozen service. Bijvoorbeeld door in de linker balk op één van de services te klikken.

In het overzicht van de opdrachten staat helemaal achteraan, rechts op het scherm, een kopieer symbool. Door hierop te klikken kopieert u de opdracht. U zal enkel de datum moeten aanpassen en vervolgens de normale stappen van bevestiging moeten doorlopen.

U kan dat niet zelf, maar wij doen dat graag voor u.

Bezorg ons uw bestand in excel formaat. Het bestand moet volgende gegevens bevatten:

  • Bedrijf
  • Adresregel 1
  • Adresregel 2
  • Postcode
  • Gemeente
  • Land
  • Contactpersoon
  • Telefoon

U kan de aanvraag doen via een e-mail naar onze klantendienst: info@ontime.be. Vermeld zeker ook het klantnummer of de klantnummers waarvoor de adressen beschikbaar moeten zijn.

Werk efficiënt en foutloos door een up-to-date adressenbestand.

U kan zeker werken op verschillende bedrijven en klantennummers. Dit kan op 2 manieren.

OPTIE 1:

U registreert 2 keer. U gebruikt hetzelfde login e-mail adres, maar kiest voor elke login een ander paswoord. De combinatie van login + paswoord zal bepalen voor welk bedrijf u inlogt en uw boekingen maakt.

OPTIE 2:

Wij kunnen voor u een groep van bedrijven maken. Laat ons weten welke bedrijven samenhoren, of voor welke bedrijven (klantnummers) u wil kunnen boeken. Wanneer de groep gemaakt is, kan u met 1 login inloggen. Rechts bovenaan het scherm, naast uw profiel, krijgt u een keuzelijst met al de bedrijven die tot de groep behoren. Hier kan u het bedrijf selecteren waarvoor u acties wil uitvoeren in ON TIME online.

Dit kan u momenteel niet rechtstreeks in ON TIME online aanmaken. Voor een import uit het buitenland kan u best een e-mail sturen naar onze klantendienst met volgende informatie:

Pickup adres:
  • firma naam
  • volledig adres
  • contact persoon
  • lokaal telefoon nummer
  • e-mail adres
  • openingsuren
  • eventueel pick up referentie
  • aantal stuks en afmetingen en gewichten en inhoud.
Wanneer de zending klaarstaat en of ze in Express (snelste service) of in Economy (voordeligste service) naar vervoerd mag worden.
Afleveradres :
  • firma
  • volledig adres
  • contact persoon
  • telefoonnummer contact persoon
Graag ook uw klant nummer vermelden waarop de zending mag gefactureerd worden.
Mail naar info@ontime.be om meteen uw opdracht door te geven.

Als uw opdracht nog niet in uitvoering is, kan u deze nog annuleren via ON TIME online. Dubbel klik op de opdracht, zodat u naar het Track&Trace scherm navigeert.

Als de opdracht nog niet in uitvoering is, vindt u hier een rode knop ‘Annuleren’. Door hierop te klikken annuleren wij de opdracht.

Indien de knop niet aanwezig is, dient u contact op te nemen met klantendienst om de annulatie te doen. Dit kan via een helpdesk ticket of via info@ontime.be.

Dat is geen probleem.

De eerste bestemming is standaard de halte waar iets wordt opgehaald.

De tweede bestemming staat ingesteld als de halte waar iets geleverd moet worden. Dit kan u aanpassen door boven het adres van deze bestemming ‘ophalen’ te selecteren.

Zo kan u zo veel bestemmingen toevoegen als u wenst.

Vervolgens dient u aan te geven welke goederen waar moeten opgehaald worden en waar moeten geleverd worden. Op elke goederen regel, selecteert u achteraan één van de ophaal bestemmingen, en één van de lever bestemmingen.

Na bevestiging is onze koerier onderweg om uw opdracht met meerdere stops keurig uit te voeren.

Omwille van data-veiligheid is het standaard niet mogelijk om overzichten te downloaden. Maar, deze functie is wel beschikbaar.

Indien gewenst, kan de verantwoordelijke voor het account, vragen om alle lijsten exporteerbaar te maken. U kan bovenaan de lijst een selectie maken met de beschikbare zoek criteria. Vervolgens kan u onderaan de lijst het formaat van de export kiezen zoals excel, pdf, csv…

Om de aanvraag tot aanpassing te doen kan u een helpdesk ticket loggen.

Bij het aanmaken van een city opdracht, moet u een instructie selecteren. U heeft hier keuze uit veel voorkomende instructies, of u kiest ‘andere instructie’ en geeft de omschrijving mee.

Indien u vaak een instructie gebruikt die niet in de lijst voorkomt, kunnen wij deze voor u toevoegen.

Laat ons via een helpdesk ticket weten welke instructie u graag wil toevoegen, en wij brengen het voor u in orde.

Dit is afhankelijk van de instellingen van uw browser. Vanuit ON TIME online zijn hier geen restricties aangebracht.

U kan best in uw browser naar ‘beheer’ gaan om dit in te stellen. Het zou kunnen dat deze optie enkel kan ingesteld worden door de IT beheerder.

Wanneer uw paswoord is opgeslagen in uw browser, kan u bij het login-scherm klikken op ‘paswoord’ en zal uw browser een suggestie doen van mogelijke login/paswoord combinatie.

ON TIME heeft volgend materiaal beschikbaar:

Voor uw post zendingen

  • Nationaal: Afzonderlijk ontvangstbewijs van een aangetekende zending (201POD)
  • Nationaal : Blad met 12 barcodes voor afgiftelijsten gemaakt door de klant (203-12POD)
  • Internationaal: Ontvangstbewijs van een internationale aangetekende zending (201POD INT)
  • Roze kaart ( AR )  Bericht van ontvangst voor een nationale of internationale aangetekende zending

Voor uw UPS zendingen

  • Kartonnen omslagen
  • Grote zakken
  • Kleine zakken

Voor uw DHL zendingen

  • Kleine kartonnen omslagen
  • Grote kartonnen omslagen
  • Kleine zakken
  • Grote zakken

Voor uw TNT zendingen

  • Kleine kartonnen omslagen
  • Grote kartonnen omslagen
  • Kleine zakken
  • Grote zakken

Klik hier om uw bestelling door te sturen en uw koerier komt ze weldra leveren.

De operationele gegevens kan u zelf aanpassen in ON TIME online. Klik rechts boven op het ‘login’ symbool en kies vervolgens ‘uw bedrijf’. Hier kan u adressen, openingsuren, contactpersonen etc aanpassen.

Indien u de facturatiegegevens of de bedrijfsnaam wil aanpassen, dient u dit door te geven via een helpdesk ticket. Vergeet niet te vermelden vanaf wanneer de nieuwe gegevens geldig zijn. De aanpassingen worden binnen de werkdag aangepast.